Cwitt Dental

Zapisz się na szkolenie: Curriculum perioimplantologiczne

Wykładowca: dr n. med. Mariusz Duda, dr n. med. Marta Cieślik - Wegemund, dr n. med. Rafał Wiench

Miejsce: DUDA CLINIC COLLEGE OF DENTAL MEDICINE

ul. Kołodzieja 8, 40-749 Katowice

DATA: 21.10.2020 - 23.10.2020

4 moduły szkoleniowe - 17000 PLN

Rezerwacja miejsca - 3500 PLN

Curriculum perioimplantologiczne

Szkolenie teoretyczne
Warsztaty hands - on
Pacjenci Live
Czynna asysta przy zabiegach perioimplantologicznych
Tylko praktyczne informacje
Każdy uczestnik otrzymuje 44 punkty edukacyjne
Liczba miejsc ograniczona, 6-cio osobowe grupy

Celem Curriculum jest przekazanie podstaw wiedzy z zakresu perioimplantologii lekarzom dentystom, którzy nie mają doświadczenia w periodontologii i jej zastosowaniu w implantologii, mają niewielkie doświadczenie lub chcą usystematyzować dotychczasowy zasób nabytych wiadomości. Przeprowadzone szkolenie będzie obejmować wprowadzenie do perioimplantologii, warsztaty z nauką technik zabiegowych a każdy uczestnik szkolenia będzie miał również możliwość czynnego asystowania przy przyjmowaniu wielu pacjentów perioimplantologicznych na różnych etapach leczenia. Szkolenie odbywa się w grupach 6 osobowych.

Program curriculum

1. Podstawowe zagadnienia z zakresu etiopatogenezy i epidemiologii zaplenia przyzębia i zapalenia okołowszczepowego
dr n. med. Mariusz Duda, dr n. med. Marta Cieślik - Wegemund

Różnice anatomiczne i histologiczne pomiędzy przyzębiem wokół implantów i zębów.
Omówienie miejscowych i ogólnoustrojowych czynników ryzyka  wystąpienia zapalenia przyzębia, mucositis i  periimplantitis. Czynniki bakteryjne, zapalenie przyzębia, nikotynizm, zła higiena, przeciążenia zwarciowe, parafunkcje, osteoporoza, cukrzyca, radioterapia, leki.
Podział zapaleń okołowszczepowych i zapaleń przyzębia
Algorytm postępowania w przypadku zapalenia okołowszczepowego. Protokół CIST
Rola fazy podtrzymującej w długoletnim funkcjonowaniu implantów w jamie ustnej pacjenta
Algorytm wizyt kontrolnych w zależności od istniejących czynników ryzyka
Wpływ braku dziąsła zrogowaciałego w etiopatogenezie zapaleń okołowszczepowych
Wpływ biotypu dziąsła w etiopatogenezie zapalenia okołowszczepowego i zaburzeniu z zakresu estetyki kompleksu biało-czerwonego.

2. Metody leczenia niechirurgicznego i chirurgicznego zapaleń przyzębia i zapaleń okołowszczepowych
dr n. med. Marta Cieślik - Wegemund

Przygotowanie pacjenta z zapaleniem przyzębia do zabiegu implantacji. Rodzaje zabiegów płatowych. Techniki szycia.
Wskazania do leczenia niechirurgicznego
Instrumentarium wykorzystywane w leczeniu niechirurgicznym i chirurgicznym
Wskazania do leczenia chirurgicznego.
Leczenie resekcyjne, implantoplastyka.
Leczenie regeneracyjne. Sterowana regeneracja kości w obrębie implantów w przebiegu periimplantitis. Sterowana regeneracja tkanek przyzębia w przebiegu periodontitis. Rodzaje materiałów kościozastępczych i membran zaporowych.
Rodzaje czynników wzrostu i omówienie ich działania.
Wykorzystanie A-PRF i  I-PRF w GTR i GBR.
Omówienie metod dekontaminacji mechanicznej powierzchni implantów w przebiegu leczenia niechirurgicznego i chirurgicznego
Omówienie metod dekontaminacji chemicznej powierzchni implantów w przebiegu leczenia niechirurgicznego i chirurgicznego
Leczenie niechirurgiczne i chirurgiczne z wykorzystaniem terapii fotodynamicznej.  Protokół postepowania.
Antybiotykoterapia miejscowa i ogólnoustrojowa w przebiegu zapaleń przyzębia i zapalenia okołowszczepowego.
Wykorzystanie laserów w leczeniu zapaleń przyzębia i zapaleń okołowszczepowych

3. Metody diagnostyczne w zapaleniu przyzębia oraz zapaleniu okołowszczepowym
dr n. med. Rafał Wiench

Ocena higieny u pacjentów przed i po implantacji. Wskaźniki higieny.
Omówienie instrumentarium diagnostycznego wykorzystywanego w badaniu tkanek przyzębia wokół zębów i implantów.
Metody diagnostyczne wykorzystywane w badaniu tkanek wokół zębów i implantów. Badanie bakteriologiczne. Badanie genetyczne.
Ocena zaawansowania stanu zapalnego i rokowania w zakresie przeżycia zębów własnych i implantów w przebiegu periodontitis i periimplantitis. Wskaźnik krwawienia.
Ocena parametrów klinicznych ( PD, CAL, MR)
Diagnostyka  radiologiczna ubytków kostnych.

4. Zagadnienia z zakresu chirurgii śluzówkowo-dziąsłowej w obrębie zębów i implantów
dr n. med. Marusz Duda, dr n. med. Marta Cieślik - Wegemund

Techniki pogłębiania przedsionka jamy ustnej.
Technika poszerzenia strefy dziąsła zrogowaciałego z wykorzystaniem przeszczepu nabłonkowo-łącznotkankowego (FGG). Technika pobierania przeszczepu. Techniki preparowania miejsca biorczego. Technika szycia miejsca biorczego i dawczego
Techniki pobierania przeszczepu łącznotkankowego. Metoda szycia miejsca biorczego
Metody augmentacji tkanki miękkiej w okolicach implantu w celu poprawy estetyki i pogrubienia biotypu dziąsłowego. Metoda tunelowa.

Pola oznaczone gwiazdką są obowiązkowe

Administratorem Twoich danych osobowych jest C.WITT DENTAL Sp. z o. o. w Warszawie oddział w Toruniu, ul. Granitowa 10. Podane przez Ciebie dane osobowe będziemy przetwarzali w celu realizacji usługi szkoleniowej, kontaktowania się z Tobą, windykacji należności, dla celów archiwizacyjnych oraz zapewnienia rozliczalności na podstawie przepisów prawa. Twoje dane osobowe mogą być przekazywane firmom zewnętrznym wyłącznie do świadczenia usług wymienionych powyżej. Dane osobowe będziemy przechowywać przez okres niezbędny do zrealizowania usługi. Przysługuje Ci prawo dostępu do treści swoich danych oraz prawo ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo do przenoszenia danych, prawo wniesienia sprzeciwu, a także prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego (PUODO) gdy uznasz, iż przetwarzanie Twoich danych osobowych narusza przepisy RODO. Podanie danych osobowych jest dobrowolne. Jeżeli nie podasz nam swoich danych, nie będziemy mogli zrealizować dla Ciebie usługi szkoleniowej. W razie pytań dotyczących zasad prywatności i przetwarzania danych osobowych możesz skontaktować się z nami pod adresem e-mail: biuro@cwittdental.pl.

Korzystając ze strony, akceptujesz również politykę prywatności Dowiedz się więcej »
zamknij
C.Witt